سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش برای کسی که بدان عمل می کند، مایه رشد است . [امام علی علیه السلام]

جاده

 
 
بسیجی کیست؟؟؟؟؟؟؟؟(جمعه 87 آذر 8 ساعت 9:24 عصر )

ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی):

 ـ‌ بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحناه و فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است.

ـ پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر (ارواحناه و فداه) مهدی موعود عزیز یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است.

ـ شما جوانان بسیجی و سپاهی و جوانان مؤمن آگاهی را با احساس مسئولیت و شور و شعور همراه کردید.

ـ نیروهای نظامی و بسیجی ما مؤمن و با اخلاصند و به عنوان پشتوانه‌ای که هیچ خدشه‌ای در آن راه ندارد، محسوب می‌شوند.

ـ انکار بسیج، انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.

ـ اگر بسیج در دوران پس از جنگ نبود و اگر امروز هم نباشد، کمیت این انقلاب و این نظام واهمه حرکتهای سازنده این کشور لنگ است.

ـ انکار بسیج و بی‌احترامی به آن یا نابخردانه است یا خائنانه است.

ـ تا وقتی که این کشور و این ملت به امنیت احتیاج دارد، به نیروهای بسیج، به انگیزه بسیح به سازماندهی بسیجی و به عشق و ایمان بسیجی احتیاج است.

ـ فرزندان بسیحی‌ام با حضور خود در هر صحنه‌ای که لازم است دشمنان زبون را مرعوب و منکوب سازند.

ـ بسیج، یعنی نیروی کارآمد کشور برای همه میدانها

ـ همه جا چیزی شبیه بسیج هست، تنها به این درخشندگی، به این فراگیری، به این زیبایی، به این فداکاری، من در جایی سراغ ندارم.

ـ این فداکاری، من در جایی سراغ ندارم.

ـ نیروی عظیم بسیج مردمی است، این بسیج در همه قشرها هست.

ـ بسیج، اختصاص به یک منطقه جغرافیایی ویک منطقه انسانی و طبقاتی و قشری ندارد، همه جا هست.

ـ ایمان عاشقانه، ایمان عمیق، ایمان توأم با عواطف که از خصوصیات ملت ایران است باعث درخشان شدن بسیج شد.

ـ دانشجوی بسیجی دشمن کمین گرفته  را از یاد نمی‌برد و غافلانه خو و دانشگاه و کشورش را به دست تطاول دشمن نمی‌سپرد.

ـ بسیاری از پیشرفتهای کشور مرهون تفکر بسیجی است.

ـ هریک از آحاد قشرهای مختلف جامعه که دارای روحیه حساس مسئولیت و ایمان باشد، بسیجی است.

ـ بسیاری از پیشرفتها و موفقیتهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف مرهون تفکر و میل بسیجی است.

ـ بسیجی یعنی علی که تمام وجودش وقف اسلام بود.

تشکیل بسیج از ماندگارترین یادگاران دوران حضرت امام ""ره"" است

 حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در دیدار با فرمانده و مسولین نیروی مقاومت بسیج ، فرمان تشکیل بسیج توسط حضرت امام ""ره"" را شبیه یک معجزه دانست.

ایشان  افزود: واقعا این فرمان حضرت امام شبیه به یک معجزه بود و تصور آن را نمی توان کرد که تشکیل یک ارتش چند میلیونی با این هزینه کم چگونه تحقق یافت و ما فقط امکان تحقق دستور امام، مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی را در بسیج می بینیم.
آیت الله فاضل لنکرانی با توجه به خلوص بالای حضرت امام"" ره"" فرمود: من فکر می کنم واقعا آن خلوص و نیت پاک حضرت امام بود که با الهام خداوند، بسیج را به وجود آورد.
وی از تعبیر حضرت امام""ره"" که بسیج شجره طیبه است یاد کرد و گفت: تعبیر بسیار زیبایی امام داشت که بسیج شجره طیبه است و این مطلب ریشه قرآنی دارد و نباید تردید داشت که این الطاف الهی بوده است.
این مرجع شیعه با اشاره به خدمات بیست و شش ساله بسیج فرمود: هر چه از عمر این نهاد مقدس می گذرد آثار خدمات و ارزش آن بیشتر آشکار می شود و من فکر می کنم اگر بسیج در این کشور نبود و این بسیجی ها را ما در مملکت نداشتیم چه می شد، ما باید همیشه این در نظرمان باشد که بسیج بود که هزاران مشکل این کشور را حل کرد و با تلاش آنها بود که ما این همه توطئه، ناامنی و فساد را از سرراه برداشتیم.
وی از زحمات بسیجیان در عرصه های مختلف تشکر کرد و گفت: اگر امروز مردم ما در آرامش خاطر و امنیت کامل زندگی می کنند به برکت بسیج است.
آیت الله فاضل خطاب به بسیجیان فرمود: عزیزن بسیجی باید در نظر داشته باشند که تمام کارهای آنها عبادت است و هرگز به خود تردید راه ندهند که کارشان در نزد خدای متعل بی اجر است بلکه تمام کارهایتان در پیشگاه خداوند، محفوظ است و این لطف الهی است که به شما این امکان را داد که خدمتگذار ، خلقی انقلابی چون ملت ایران باشید و این نعمت الهی را شاکر باشید و آن را ارزشی بسیار بالا بدانید.
در ابتدای این دیدار سردار حجازی فرمانده نیروی مقاومت بسیج گزارشی از وضعیت این نهاد مقدس ارائه داد و گفت: استقبال جوانان از برنامه های بسیج بسیار بالا است و ما شاکریم که این اشتیاق در جوانان از ابتدای تشکیل بسیج بوده و همیشه در تمام مقاطع انقلاب از دفاع مقدس تا کنون جوانان غیور ما در صحنه بوده اند و ما باید تمام تلاشمان را بکار گیریم تا این نعمت الهی را پاس داریم.

 

تأکید حضرت آیت الله جوادی آملی بر طهارت بسیج

حضرت آیت الله جوادی آملی  با اشاره به برگزاری چندین یادواره شهدای نیروی انتظامی و پنج هزار و دویست شهید استان قم آن را موجب معطر شدن شهر قم عنوان کرد و گفت: معطر شدن یک لغت ادبی نیست بلکه واژه‌ای است دینی که دین آن را به ما آموخت. معطر کردن یک منطقه کوچک آسان است ولی معطر کردن کشوری که مرز آن هزاران کیلومتر است بسیار مشکل است، با سخنرانی و گفتن و کتاب نوشتن معطر نمی‌شود. این کشور تنها با خون معطر می‌شود.

وی پاک کردن یک منطقه کوچک و سطحی آلوده شده را ممکن دانست و با بیان اینکه در دوران طاغوت این کشور تا اعماق خود آلوده شده بود خاطر نشان ساخت: ایران در گذشته تا اعماق خود آلوده شده بود و با سخنرانی و کتاب پاک نمی‌شد. از این رو شهدای ما کار کوچکی انجام ندادند. و ارزش کار آنها بسیار زیاد است.

ایشان یادآور شد: هر خدمت، سازندگی و کار ثوابی که در این کشور انجام شود اولین ثواب آن را در نامه عمل امام خمینی (ره) و شهدا می‌نویسند بعد برای مسئولین.

وی نظام جمهوری اسلامی ایران را یک فرصت طلایی که همیشه نیز وجود نخواهد داشت معرفی کرد و افزود: انقلاب یک فرصت طلایی است همیشه هم در اختیار ما نخواهد بود، حوادث و مسایل سیاسی هم خبر نمی‌کند. گاهی همه نیروها بسیج می‌شوند که یک نفر روی کار بیاید ولی نمی‌آید و یا برعکس. حالا که این فرصت در اختیار آمد باید قدر آن را دانست.

آیت الله جوادی آملی بسیج را قشر میانی جامعه معرفی کرد و توضیح داد: اگر ما سعی کنیم اکثر نیروهای بسیج که جوان هستند را با طهارت نگه داریم، این کشور آسیبی نخواهد دید. کشورداری در شرایطی که چهار طرف آن گرگ است کار آسانی نیست. مهم‌ترین کار ما عقل و ایمان است. خدای ناکرده دیر بجنبیم از چهار طرف گرگ‌ها به ما حمله می‌کنند.

وی وعده و کمک‌های الهی را دائمی و همیشگی عنوان نکرد و گفت: اگر دشمن نود و نه برابر ما توان نظامی دارد یقین داریم که خداوند به ما کمک خواهد کرد این در صورتی است که در همین یک درصدی که در اختیار ماست به بیراهه نرویم.



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?
 




بازدیدهای امروز: 2  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 5679  بازدید


» ?پیوندهای روزانه «
» لوگوی دوستان من «
» فهرست موضوعی یادداشت ها «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «